Jihoooo!! :-D

Passade på att träna med Tuva och jag blir så glad för hon börjar förstå vad jag menar med vissa saker :-D

Har övat mycket ställande i gång och nu tror jag att hon börjar förstå att ordet "stå" faktiskt är att hon ska stå och inte röra sig förrän jag säger något.
Hon gick fot med mig och när jag sa "stå" så stod hon stilla och jag kunde gå några steg framåt. Gjorde även en liten handrörelse när jag sa "stå" så när hon förstår ordet "stå" till 100 % då ska jag minska handrörelsen :-)

Sen är det den där apportbocken, hon kan hålla den iallafall 1,5 sek. så man får vara glad för det, men det är bara att träna träna träna.... så ska det väl sitta med tiden.



Att träna lydnad med hund är verkligen riktigt roligt!! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0