Träning, träning, träning! :-D

Idag har Tuva och jag tränat som bara den :-)

Det som vi har tränat är:
* Fot, lockade med godis så hon ska komma in rätt och sitta perfekt
* Lämna en leksak och det går någorlunda, hon börjar förstå så smått att hon inte ska springa efter leksaken när jag kastat den. Innan hon hämtar leksaken måste hon titta på mig och det gör hon men det är fortfarande drag i kopplet, mer träning på det är ett måste! :-)
* Att hon ska sitta still och att jag ska kunna gå runt henne, går faktiskt riktigt bra!! Hon förstår precis vad det innebär!
* Apportering, hon nuddar apportpinnen, nästa steg är att hon ska gapa, efter det ta tag i pinnen i nån sekund och den ska vara helt stilla i hennes mun, när hon förstått det då ska pinnen sitta ännu fler sekunder.
* Från sitt till ligg och från stå till ligg. Det förstnämda går ganska bra, men hon ska först komma med frambenen ner på marken och när det sitter perfekt ska hon går ner med båda framtassarna samtidigt. Håller på att få in kommandot "stå" så hon kan fortsätta sin träning i stå till ligg.
* Hålla en leksak i vänster handen och när jag säger "ta" då ska hon springa och hämta den i min hand. Det har vi inte träant så mycket, men idag blev det hårdträning på det och jag blev så glad för efter några gånger började hon förstå att "jaha det är ta som betyder att jag ska hämta leksaken hos dig matte!"

Detta är vad vi tränat idag och det är verkligen superkul att träna tävlingslydnad, har verkligen fastnat för det, men det kan ju bero på att jag har en riktigt bra instruktör i kursen!! :-D Nämligen Emma Willblad! :-D


Min prinsessa tror nog att det är sommar ute, blundar som om det vore sol! :-)


"Matte kan du lära mig hur man fotograferar?"

Kommentarer
Postat av: Emma

Heja er! Så duktiga!

Roligt att läsa om hur och vad ni tränar, du ger bra tips till mig o Vegas :D

2011-11-23 @ 18:29:09
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0