Valpkurs!

Ikväll var det andra gången på valpkurs och det är riktigt roligt :-) Instruktören till valpkursen är Frida Binette och hon är riktigt grym :-)

Kvällens övningar var :
* Sitta & Sitta kvar
* Få ögonkontakt med sin hund
* Inkallning samt att hunden ska komma när man kallar på dennes namn
* Möte med andra hundar

Så nu har vi lite att träna till nästa gång och det ska bli riktigt kul att träna Tuva med allt detta :-)


Möte med annan hund :-) Gick jättebra för lilla Tuvis!


Träning av ögonkontakt


Jag och Tuva "give me fivade" för att vi fixat träningen! :-D

Längtar jättemycket tills nästa gång! :-D

Kommentarer
Postat av: Emma

2011-09-13 @ 09:45:43
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/
Postat av: emma

Ojdå det var jag som råkade skicka iväg innan jag hunnit skriva något ;D



Det verkar gå riktigt bra för er, roligt! :D Jag tycker ni ska komma ner snart så vi kan ses o träna lite :D

Är det inomhus ni tränar på er kurs?

2011-09-13 @ 09:48:18
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0