Kvällens kurs!

Jihooooo!!!! Det var superduper bra kurs ikväll!! :-D Både Tuva och jag böev verkligen jätteförtjusta i träningsmomenten och instruktören Emma Willblad var riktigt grym!! :-D Så nu är det bara at träna in alla momenten som vi fick öva på ikväll tills nästa tisdag!

Kvällens moment var följande:
* Extern belönings bakom hunden- där har jag valt ordet "varsågod"
* Belöning på vänster sida- där valde jag "ta"
* Motsvarighet till klicker- valde "hopp o lek"
* Slutordet- "handklapp"

* Det som vi fick börja att lära oss var att uppmuntra hunden genom att säga "bra, duktig tjej osv.." men då ska hunden fortsätta att göra det som den gör tills det rätta belöningsordet kommer och i Tuvas fall är det "HOPP O LEK" då får hon godis. Man höll en leksak eller godis framför hunden och då ska hunden sitta ner, sen så sa man bra, duktig osv. men hunden ska ändå sitta kvar tills man säger det belöningsordet man bestämt sig för.

* Övning nummer två var att kasta iväg en leksak och säga "lämna" då fick inte hunden ta leksaken förrän den har ögonkontakt med sin matte/husse. och när den tog ögonkontakt då säger jag "VARSÅGOD"

* Övning nummer tre var att hålla en leksak i vänster hand och invänta tills hunden tar ögonkontakt med en då säger man i Tuvas fall "TA".


Jag är enormt glad att jag anmälde mig till denna kursen, längtar redan tills nästa tisdag!! Detta ska jag och Tuva satsa järnet på!! :-D :-D Tack Emma Willblad för en toppenbra kväll!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så spännande! :D måste prova detta på vegas :D

2011-11-09 @ 18:20:17
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0